Size bir telefon kadar yakınız
0 546 967 7613
Dil Seçin
trende
Dil Seçin
trende

B2B Yönetimi nedir?

20.07.2023
121 görüntülenme
B2B Yönetimi nedir?

Nasıl ki insanların dış görünüşleri, karakterleri, hayalleri ve beklentileri birbirinden farklıysa, iş dünyasında da aynı çeşitlilikten söz etmek mümkün. Şirketlerin faaliyet gösterdikleri sektörler, ölçekleri, çalışan sayıları, senelik hedefleri, operasyon alanları, beklentileri birbirinden farklı olabiliyor. Hatta detaylara inip bakarsak, her bir şirketin tamamen kendine özgü bir yapısının olduğu görülüyor. Bu durumda, şirketlere yönelik bilgi teknolojisi çözümlerinin de birbirinin aynı olmasını bekleyemeyiz elbette. Farklı sektörler için farklı teknolojik ihtiyaçlar ön plana çıkarken, şirketlerin hedef kitlelerine göre değişik çözümler de gerekebiliyor. Örneğin doğrudan tüketiciye hitap eden şirketler ile B2B çalışan şirketler aynı teknolojileri kullanmıyor.

Peki ama B2B dediğimiz zaman neyi kastediyoruz? İki şirket arasındaki ticari faaliyetlere B2B (“Business to Business”) adı veriliyor. Türkçeye de aynı şekilde yerleşen bu terim, birbirinden bağımsız şirketlerin alışverişi kadar, bayilik sistemiyle çalışan şirketler için de kullanılıyor. Örnek vermek gerekirse, bir bilgisayar üreticisi, imalat sürecinde kullandığı malzemeleri temin ettiği tedarikçileriyle de bitmiş ürünlerini (yani bilgisayarları) son kullanıcılara ulaştıran bayileriyle de B2B iş modeli çerçevesinde çalışıyor. Ve çok farklı ihtiyaçları olan bu iş modelini en verimli şekilde uygulamak için bilhassa sipariş süreçlerinde B2B’ye özel teknolojiler gerekiyor.

Logo, sunduğu B2B çözümüyle bu ihtiyaçları eksiksiz şekilde karşılamanın yanı sıra, bu çözümü buluta da taşıyarak hem şirketlere hem de bayilere sipariş süreçleri başta olmak üzere her noktada daha da büyük bir esneklik ve verimlilik kazandırıyor.

Logo Bulut B2B ile sipariş ve tahsilat süreçlerinizi nasıl yönetirsiniz?

Özellikle bayilik sistemiyle çalışan işletmeler için geliştirilen Logo Bulut B2B sipariş sisteminde bayiler vermek istedikleri siparişleri merkeze her an ve her yerden iletebiliyor. Çözümün bulut üzerinden kullanılması sayesinde, sisteme erişim zamandan ve mekândan bağımsız hâle gelirken, sipariş süreçlerinde hız ve esneklik artıyor.

Bayi ile merkez arasında kesintisiz ve anlık iletişim kurulmasını sağlayan Logo Bulut B2B, sipariş yönetimini optimize ederken tahsilat takibini de kolaylaştırıyor. Logo ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) ürünleriyle entegrasyon sayesinde stok takibi, cari hesap ekstresi, sipariş durumunun takibi, tahsilat süreçlerinin devamındaki muhasebeleştirme gibi işlemler de tek bir sistem üzerinde sorunsuz gerçekleştirilebiliyor. Ayrıca kullanılan Logo ERP sisteminde tanımlı olan kampanyalar da siparişlere otomatik olarak uygulanıyor. Bu sayede bayiler pek çok farklı kampanyayı eş zamanlı olarak takip edip satışlarına yansıtırken merkez de kampanyaları daha verimli yönetebiliyor.

Gelen siparişler, ilgili bayinin risk değerlemesi de dikkate alınarak kademeli şekilde onaylanıyor ve böylece merkezin finansal riskleri en aza indirilirken, bayinin de kontrollü bir şekilde ticaret yapabilmesi sağlanıyor. Merkez-bayi arasındaki şeffaf ve etkin iletişim sonucunda, nihai tüketicinin memnuniyeti artıyor. Bu iletişim, iade süreçlerinin de kolaylaşmasını sağlayarak ilgili tüm taraflar için avantajlar sunuyor.

Tahsilat konusunda da bayiler ve merkez için en ideal süreci sunan Logo Bulut B2B sayesinde kredi kartı da dâhil olmak üzere farklı yöntemlerle tahsilat yapılabiliyor ve kapanmamış faturalar çok daha etkili tahsil edilebiliyor.

Logo Bulut B2B ile ilk yatırım maliyetini düşürerek ürüne sahip olabileceğinizi biliyor musunuz?

Bulut teknolojisinin kullanıldığı her çözüm, ilk andan itibaren büyük avantajlar sağlıyor; Logo Bulut B2B de bir istisna değil. Sunucular, ek cihazlar, bağlantı sistemleri gibi ilk yatırım maliyetlerinin olmaması nedeniyle Logo Bulut B2B çok daha kısa sürede ve daha düşük maliyetlerle devreye alınabiliyor. Üstelik sonrasında cihaz ve yazılım bakım ihtiyaçları söz konusu olmadığı için ek maliyetler gündeme gelmiyor.

Logo Bulut B2B için şirketinizin ayrı bir bulut alanı kiralamasına da gerek kalmıyor. Tüm verileriniz ve işlemleriniz, Logo güvencesiyle bulutta tutuluyor.

Bulut dönüşümünde B2B yönetimi

Artık hepimiz çok iyi biliyoruz ki kurumsal bilgi teknolojilerinin bugününde ve geleceğinde bulut çok önemli bir yere sahip. Düşük yatırım maliyetleri, zahmetsiz kullanım, hız, süreklilik, anlık etkileşim gibi pek çok avantaj sunan bulut çözümleri, akla gelebilecek tüm kurumsal teknolojilerde cazip bir alternatif olarak dikkat çekiyor. Dolayısıyla ERP’den CRM’e (Müşteri İlişkileri Yönetimi), veri analizinden insan kaynaklarına kadar pek çok süreç gibi, B2B yönetiminde de bulut tabanlı çözümler kısa vadede kayda değer avantajlar vaat ediyor.

İşletmenizi bulut ortamına taşırken, teknoloji sisteminize Logo Bulut B2B’yi de ekleyin; merkez-bayi iletişiminde, sipariş ve tahsilat takibinde, kampanya yönetiminde en uygun yatırım maliyetleriyle en kolay ve verimli çözüme kavuşun.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.