Size bir telefon kadar yakınız
0 546 967 7613
Dil Seçin
trende
Dil Seçin
trende

Influencer nedir, nasıl olunur?

28.11.2023
55 görüntülenme
Influencer nedir, nasıl olunur?

Sosyal medyanın iletişim ve pazarlama konusundaki etkisi, yeni tanımları ve meslekleri de beraberinde getirdi. Bu mesleklerden biri olarak kabul edilen Influencer’lık, yüksek popülerliğe sahip. Özellikle genç yaştaki bireylerde Influencer olma eğilimi ve isteği son dönemlerde daha da artmış durumda.

Bu yeni alanda çok geniş kitlelere hitap etmenin yarattığı avantajlar sayesinde, doğru pazarlama teknikleri ile ciddi düzeyde para kazanabilmek mümkün. Influencerlar, genellikle moda, spor, eğitim, teknoloji, bilim, güzellik, oyun ya da alışveriş gibi temalara odaklanmaktadır.

Farklı sosyal medya uygulamaları içerisinde kendilerine yer bulabilen bu popüler kişiler, içeriklerini kendi yaratıcılıklarına göre oluşturur. Pandemi döneminden sonra influencer marketing kavramının daha fazla ön plana çıkması, Influencer olmak isteyen, kariyer rotasını bu yöne çeviren kişi sayısının da artmasına neden olmuştur. Peki tam olarak influencer nedir, influencer nasıl olunur? Bu trend soruların yanıtlarına birlikte göz atalım.

Influencer ne demek?

Dijitalleşmenin belirleyici hale geldiği günümüzde sosyal medya platformlarının geniş kitleleri etkileme gücünde de artış yaşanmaktadır. Bu süreç, her ne kadar tartışmalı bir konu olsa da kitleler üzerinden sağlam bir şekilde iz bırakabilen yayıncıları, kanal / hesap ya da blog sahiplerini daha da önemli hale getirmiştir.

“Influencer” olarak bilinen kişiler, genellikle spesifik bir alanda bilgisi, deneyimi, dili ya da yaratıcılığı hedef kitlede görsel / işitsel olarak karşılık bulmuş, etkileme gücü yüksek bireylerdir. Nitekim influencer kavramı, dilimize “etkileyici” olarak çevrilebilir.

Influencer olarak bilinen bir kişinin kendi takipçi kitlesi üzerinde ciddi bir yönlendirme etkisi bulunur. Dolayısıyla bu kitle ne denli geniş olursa, Influencer sponsorluk, reklam ve pazarlama gelirlerini o düzeyde artırabilir. Belli bir kitle üzerinde etkisi olmasına rağmen aynı kişi farklı bir kitlede karşılık bulmayabilir, hatta ciddi eleştirilerin odağında kalabilir.

Burada genellikle influencer başarısını nesnel olarak ölçen unsur, elde edilen takipçi sayısıdır. Takipçi sayısının artması, etkileşim potansiyeli adına ciddi bir avantaj yaratır. Bugün itibarıyla ülkemizde ya da dünyada influencerların çok ciddi bir bölümü benzer platformlarda yer alır. Twitter, TikTok, Facebook, Instagram, Twitch, Youtube ile beraber belli başlı bloglar, influencerlar için elverişli platformlardır.

Her sosyal medya platformunun kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunur. Influencer bu dinamikleri doğru şekilde okumak ve içeriklerine yansıtmak durumundadır. Aksi takdirde hedef kitleye ulaşması ve başarılı olması mümkün olamaz. Influencerlar içeriklerini oluşturma noktasında özgürdür. Fakat kanalların / sayfaların büyümesiyle beraber profesyonel destekler söz konusu olabilir. Aynı şekilde sponsor talepleri de içeriklere bir noktadan sonra yön verebilir.

Takipçi sayısı ortalamanın üzerinde olan bu kişiler, paylaşımlarında belli konularda önerilerde bulunabilir. Bu öneriler, genellikle belli markaları ön plana çıkarmayı amaçlayan iş birliği anlaşmalarına göre şekillenir. Örnek vermek gerekirse yüzbinlerce takipçisi olan bir Influencer, vizyonda olan bir sinema filmini tavsiye ettiğinde bu filmin izlenmelerinde izlenebilir bir artış gerçekleşebilir. Influencer tanıtımını doğrudan yapabilir ya da viral reklam yöntemine başvurabilir.

Influencer nasıl olunur?

Son yılların en trend mesleklerinden biri olan influencerlık, henüz birkaç sene öncesine kadar bir meslek olarak dahi kabul görmüyordu. Bu alan üzerinden düzenli olarak gelir elde edilebilmesi, ayrıca markaların influencerlarla sıklıkla iş birliği yapması, bunun bir meslek olarak kabul görmesinde son derece etkili oldu.

Influencerlık için özel bir mesleki sertifika ya da diplomaya ihtiyaç yoktur. Herkesin özgür bir şekilde hesap oluşturabildiği sosyal medya platformlarında, eğitim, liyakat ya da deneyim gibi unsurlar, her zaman kesin biçimde belirleyici olamayabilir. Aynı temalara yönelik içerikler oluşturan iki influencer arasında bu anlamda çok keskin çizgiler olabilir.

Influencerlık için akademik bir eğitim söz konusu değildir. Hedef kitleyi doğru şekilde analiz etmek, ilgili sosyal medya platformunun dinamiklerine uygun içerik oluşturmak, teknik materyalleri karşılamak, doğru aralıkta ve uzunlukta videolar yayınlamak / postlar paylaşmak / canlı yayınlar açmak vs. genellikle başarılı Influencerların ortak özelliğidir. Burada sizi ön plana çıkaran ya da başarılı olmanızı sağlayan en temel unsur, hedef kitleye uygun içerik üretimidir.

İzlenme ya da tıklanma oranları, sosyal medya platformunun yapısına göre abone / beğeni sayıları, başarı için temel ölçü olarak değerlendirilir. Uzman olunan konulara odaklanmak, özgün bir tarz geliştirmek, dikkat çekici story paylaşımları yapmak, doğru hashtagler oluşturmak, etkileşimleri teşvik edecek yaratıcı yöntemler bulmak, markalarla bağlantıya geçmek, influencer olmak için ilk etapta izlenecek etkili yöntemler arasındadır.

Influencer marketing faydaları nelerdir?

Influencerların takipçileri üzerinden kazanç elde edebilmeleri pek çok yöntemle gerçekleşir. Bu yöntemlerin tamamı Influencer marketing adı altında toplanır. Bu kavramı Türkçeye “etkileyici pazarlama” şeklinde çevirmek mümkündür. Influencerlar, aktif şekilde çeşitli kampanyaların içerisinde kendilerine yer bulabilirler. 

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.