Size bir telefon kadar yakınız
0 546 967 7613
Dil Seçin
trende
Dil Seçin
trende

SMMA nedir, nasıl yapılır?

28.11.2023
64 görüntülenme
SMMA nedir, nasıl yapılır?

Sosyal medya platformları bugün itibarıyla sahip olduğu etki gücüyle işletmelerin kurumsal imajlarında çok önemli bir role sahiptir. Bu değişimle beraber markalar, reklam ve iletişim stratejilerinde sosyal medya araçlarına daha fazla yer vermeye başlamıştır. Bu popüler sektörde hizmet veren kuruluşlar ise SMMA ismiyle anılır. SMMA, Social Media Marketing Agency sözcüklerinin kısaltılmasıdır.

Söz konusu kuruluşlar, yaratıcı stratejiler geliştirerek işletmelerin hedef kitlelerine etkili bir şekilde ulaşmalarına destek olur. Bir SMMA işletmesinin başarıya ulaşması adına belli bir teknik bilgi ve deneyim gerekir. Müşteri sayılarının çoğalmasına paralel şekilde SMMA kuruluşları çok ciddi kazançlar elde edebilmektedir. Hizmetlerin içeriğine, müşterinin profiline ya da işin niteliğine göre kazanç düzeyi değişebilir.

Müşterilerin sosyal medya platformlarındaki hesaplarını profesyonel düzeyde yönetmek, etkili içerikler oluşturmak, bu içerikleri hedef odaklı kitleye ulaştırabilmek, SMMA kuruluşları adına önemli bir başarı kriteri olarak ele alınabilir. SMMA iş modelinde başarıya ulaşmak adına ayrıca belli ilkelere uyum sağlamak da son derece önemlidir. Hem bu ilkeleri hem de “SMMA nedir, nasıl yapılır?” sorularının yanıtını içeriğimizin devamında bulabilirsiniz.

SMMA nasıl yapılır?

SMMA temel olarak dilimize “Sosyal Medya Yönetimi Ajansı” olarak çevrilebilir. Söz konusu alanda hizmet veren işletmeler, sosyal medya pazarlamasını odak noktasına alırlar. Bu süreçte iş birliği gerçekleştirilen markaların sosyal medya içeriklerini yönetir, sosyal medya kitlesini büyütmeye çalışır ve belli düzeyde etkileşime ulaşmayı amaçlarlar. SMMA işletmeleri kimi zaman dönemsel kampanyalarda da rol sahibi olabilir. Örneğin 3 ay sürecek bir reklam kampanyasında özel bir çalışma yürütebilir.

Kampanyaları doğru şekilde büyütmek ve ilgili kitleyle buluşturmak bu ajansların en temel motivasyondur. Sosyal medya oldukça kapsamlı ve karmaşık bir alan olduğu için tüm bu teknik dinamiklere hâkim olan profesyonel ekiplerle çalışmak büyük bir avantaj sağlar. İşletmelerin SMMA kuruluşları ile çalışmalarının amacı, hedef kitlelerini vizyonları ölçüsünde genişletmek ve marka bilinirliğini artırmaktır.

Potansiyel müşterilere doğru bir çerçeve içerisinde ulaşmak, satış oranlarını bariz şekilde artırır. Fakat bu tip mecraları etkili şekilde kullanmak hem yaratıcılık hem de önemli oranda bilgi ve beceri gerektirir. Günümüzde geçmişe kıyasla artık çok daha fazla işletme, sayfalarını sosyal medya yönetimi ajanlarına teslim etmektedir. Bu işi profesyonel olarak üstlenen işletmeler, hem son trendleri yakından takip eder hem de geniş bir ekibe sahip olmanın avantajlarını kullanırlar.

Sadece küçük ve orta ölçekli firmalar değil, büyük ölçekli firmalar da SMMA ajanslarından bu anlamda destek almaktadır. İlgili sektörü doğru araştırmak ve anlamak, özelleştirilmiş planlamalar geliştirmek, etkili şekilde içerikler yaratmak, trendleri takip edip güncel kalmak, eğitimlerle gelişimi sürdürmek, analiz ve raporlama yapmak, müşteri memnuniyeti sağlanmasında oldukça değerli kriterlerdir. Sosyal medya platformlarının kendilerine has dinamiklerine yeterince hâkim olmadan bu alanda başarılı olmak olanaksızdır.

SMMA ajansları, sosyal medya hesabını yöneterek, belli bir reklam kampanyasını yürüterek, takipçi sayısı artırmaya yönelik özel bir hizmet vererek, sosyal medyaya özel analitik hizmetler vererek ya da sosyal medya eğitim hizmetleri vererek kazanç elde edebilirler.

SMMA’nın avantajları

Bir SMMA kuruluşu olmak ve söz konusu alanda işletmelere yönelik hizmet vermek, özellikle mali açıdan oldukça caziptir. Tam da bu sebeple, sosyal medya pazarlaması ve yönetimine odaklanan iş girişimlerinde ciddi bir artış yaşanmaktadır. SMMA’nın hem ajanslar hem de müşteriler için en temel avantajlarını şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • SMMA kuruluşları çok farklı sektörlerden işletmelerle çalışabilir. Neticede sosyal medya, istisnasız tüm alanlarda aktif şekilde kullanılmaktadır. Bu da ajansların kısa sürede büyük bir müşteri portföyü yaratabilmelerini sağlar.
    Uzaktan/online çalışma modellerine son derece uygundur. Bu durum işletmeler için ofis ve ulaşım gibi masrafların olmadığı anlamına gelir.
    Her müşteriye özel kampanyalar oluşturulabilir. Bu sayede işletmelerin benzersiz olma ihtiyaçlarına yanıt verilir.
    Ajanslar, sosyal medya paylaşımlarından ve kampanyalarından gelen sonuçları analiz ederek süreci geliştirme olanağına sahiptir. Sonuçların ölçülebilir olması müşteriler açısından da süreci şeffaf hale getirir. Yürütülen kampanyanın başarısı kolayca nesnel verilere dayandırılabilir.
    Marka bilinirliği sayesinde işletmeler ciddi bir rekabet avantajı elde eder.
    Pek çok reklam kampanyasına kıyasla sosyal medya ajansları ekonomik açıdan bariz bir avantaj sunar. Bu iş birliği ile geleneksel yöntemlere kıyasla daha düşük bütçelerle çok daha etkili kampanyalar oluşturulabilmektedir.

SMMA iş modeli

“Social Media Marketing Agency” kurmak isteyen girişimciler, nasıl bir iş modeli geliştirmek istediklerine sürecin başında karar vermelidir. Çünkü bu iş modelinde planlamaya dair detaylar ve en önemli ölçülebilir hedefler, müşteriye ilk görüşmelerde aktarılmalıdır. Markalar, kampanyalarını geliştirme ve isimlerini daha geniş kitlelere duyurma noktasında sizin önereceğiniz iş modeline ikna olmak durumundadır.

SMMA iş planlaması; sosyal medya pazarlama tekniklerini bünyesinde barındırır. Dijital pazarlama stratejileri yaratabilmek konusunda ajansların markaya, markanın hedeflerine ve bağlı olduğu sektöre göre hareket etmeleri önemlidir. SMMA iş modelinde; işletmelere genellikle aylık periyotlar özelinde hizmet sunulur. Karşılıklı memnuniyet doğrultusunda proje bazlı çalışmalarda ya da özel reklam kampanyalarında da taraflar iş birliği yapabilir.

İşin şeffaf ve ölçülebilir olması, referansların oluşması adına mühim bir detaydır. SMMA ajansları bu alandaki başarılarını, bu tip nesnel göstergeler üzerinden kanıtlama şansı bulur. Ajansların belirlediği ücretler, genellikle müşteri ihtiyaçlarına ve taleplerine göre değişir. 

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.