|

Operasyonel işler belki de bir işletmede yönetilmesi en zor süreçler oluyor. Özellikle de üretim sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde operasyon müdürlerinin uçtan uca bir yönetim sağlayabilmesinde operasyonların her yönüyle görülebilmesi ve kontrol edilebilmesi önem taşıyor. Bu konuda farklı IT çözümlerinin yanı sıra müşteri ilişkileri yönetimi (crm) sistemi de büyük avantajlar kazandırıyor. Gelin, üretim sektörünü örnek olarak alıp crm’in sağladığı zaman ve iş yükü tasarrufuna bakalım.

CRM kullanmayan işletmelerin karşılaştığı operasyonel zorluklar

Her sektörde (ve örnek olarak aldığımız üretim sektöründe) karmaşık operasyonları yönetebilmenin ilk koşulu, uçtan uca bir bakış sağlayabilmek. Bu bakışın eksik olduğu işletmelerde operasyonlarda aksamalar yaşanıyor.

Ayrıca üretim ve satış döngüsünün tamamını güncel verilerle görebilmek ve müşteri bazında geçmişten bugüne oluşmuş verilere ulaşabilmek büyük önem taşıyor.

Müşteri ilişkilerini manuel olarak yönetmeye çalışmak da önemli bir zorluk olarak dikkat çekiyor. Müşteri ve işlem sayısı ne kadar artarsa operasyonları yönetmek de o kadar güçleşiyor ve zaman alıcı hâle geliyor.

Müşteri verilerinin farklı sistemlerde veya kâğıt üzerinde tutulması hem raporlamayı hem de verilere erişimi zorlaştırıyor.

CRM ile zaman tasarrufu

Oysa crm programı kullanmaya başlayan bir üretim işletmesinde operasyon yöneticileri bütün müşteri verilerine tek noktadan ulaşabiliyor. Fazladan zaman ya da emek harcamaya, farklı sistemler arasında veri avına çıkmaya, evraklar arasında boğulmaya gerek kalmadan bütün verilere kolayca erişim sağlanabiliyor. Bu verilerle raporlama ve analiz yapmak da mümkün oluyor.

Müşteri verileri üzerinde tekrarlanan işlemler yapılması gerektiğinde crm’in otomasyon özelliğiyle işlemler çok daha kısa sürede ve hatasız tamamlanabiliyor.

Mevcut müşterilerin yanı sıra müşteri adaylarının bilgileri de crm’e detaylı şekilde girildiğinde satış ve operasyonel süreç projeksiyonları yapmak kolaylaşıyor. Operasyon direktörleri bir sonraki dönem için iş ve bütçe planlamaları yaparken potansiyel müşterileri de hesaba katabiliyor.

Öte yandan crm’in ihtiyaca göre uyarlanabilmesi sayesinde sektöre, iş hacmine ve müşteri portföyüne göre düzenlemeler yapılarak crm’in en kolay, en hızlı ve en verimli şekilde kullanılması mümkün oluyor.

Yani crm ile:

  • Aynı anda tüm kanallardaki satış süreçleri izlenebiliyor.
  • Otomasyon sayesinde proje ve işlem süreleri kısalıyor.
  • Otomasyon üzerinden görevlendirme sayesinde satış ekipleri daha verimli çalışıyor.
  • Müşteri verilerine gerçek-zamanlı ulaşılabiliyor.
  • Satış ekiplerinin performansı sistem üzerinden incelenebiliyor.
  • Analiz ve raporlama yapılabiliyor.

Bütün bunların sonucu da operasyonlarda hız, güvenilirlik ve kolaylık oluyor.